Geçtiğimiz günlerde destek verdiğim bir işletmeye Facebook reklam kısıtlaması uygulanarak yayındaki reklamları durduruldu. Zaman zaman bu tarz durumlarla karşılaşıyorum ve çözüm nasıl kavuşturduğuma dair izlediğim adımları yazılı hale getirmek istedim.
Önemli Hatırlatma: Bu yazının konusu kısıtlanan reklam hesabının nasıl geri açılacağı yönünde bilgi içerir. Devre dışı bırakılan hesapların açılabileceğini garanti etmez.
Kısıtlamanın Sebepleri
- Reklam Standartlarına uyulmadığı durumlarda
- Başkasının eline geçtiği düşünülen hesaplarda
- İki faktörlü kimlik doğrulaması bulunmayan hesaplarda
- Yeni açılan reklam hesaplarında standartlara uygun hareket ettiğini doğrulana kadar günlük ne kadar harcayabileceği gibi konular kısıtlamalara sebep olabilir
Kısıtlamanın Detayları
Öncelikle mail adresiniz Facebook’da onaylıysa buraya bilgilendirme maili gönderilir. Ardından Hesap Kalitesi sayfasında gidin.
Burada nelerin kısıtlandığı hakkında detayları görebilirsiniz.
Değerlendirme Talebi
Eğer kısıtlamaya neden olabilecek bir sebebiniz bulunmuyorsa buna itiraz edebilirsiniz.
Daha önce Facebook tarafında kimliğiniz onaylı değilse öncelikle kimliğinizi yükleyip onaylamalarını beklemeniz gerekir. Bu yoğunluğu olarak 24 saati bulabiliyor. Başka bir işletme hesabını yönetseniz bile siz kendi kimliğinizi onaylatmanız gerekiyor.
Kimlik onayı ardından Hesap Kalitesi sayfasında bir değerlendirme talep butonu yer alır. Buradan talebinizi oluşturun. Yine ortalama 24 saat kadar değerlendirme süreci bulunuyor.
Sonuç
Biz bu işletme hesabı üzerinden uzun zamandır aynı reklamları yayınladığımız için bir yanlışlık olduğuna inanıyorduk ve değerlendirme talebimiz çok kısa sürede olumlu karşılanarak eski haline geri getirildi.
Canlı Destek (Bonus)
Bazı durumlarda değerlendirme talebiniz işe yaramazsa Facebook ikinci bir değerlendirmeyi aktif etmiyor. Bunun yerine alternatif olarak canlı destek ekibiyle iletişime geçebilir ve konu hakkında görüşebilirsiniz. Bunun için uygulayabileceğiniz adımlar şöyle;
- Öncelikle işletme hesabınızın ve reklam hesabınızın id numaralarını bir yere not edin.
- Facebook Reklam Desteği Merkezi adresine giriş yapın
- Kısıtlanan reklam hesabını seçin
- Karşınıza çıkan sorunlara göz atın
- Facebook reklam kısıtlaması ile ilgili Hesabımın onaylanamaması nedeniyle reklam hesabımın reklam yayınlaması kısıtlandı olanı seçebilirsiniz yada sizin farklı bir durumunuz varsa diğer seçeneklerden uygun olanı seçin
- Ardından çıkan bilgilendirme ekranının altında yer al alan destek ekibiyle iletişime geç butonundan devam edin
- Bir sonraki ekranda sorununuz hakkında kısa bir bilgi, ekran görüntüsü ve Facebook Bussines’a kayıtlı olan telefon numaranızı ve e-posta adresinizi girerek canlı sohbeti başlatın.
Ortalama 2 dk. beklemenin ardından yeni adıyla Meta Pro Destek Ekibinden bir kişi sizinle görüşmeye başlıyor. İlk adımda not ettiğiniz işletme hesabı ve reklam hesabınıza ait id numaralarını paylaştıktan sonra sorununuz yazabilirsiniz.
Kendileri size oldukça çözüm odaklı bir yaklaşım sergiliyorlar ve bazı durumlarda sizin adınıza değerlendirme taleplerinde bulunabiliyorlar.
detaylar için teşekkürler.